LTT Faaliyetimiz Kuzey Makedonya'nın Başkenti Üsküp'te buluna SABA Okulunun ev sahipliğinde 21.08.2021-28.08.2021 tarihleri arasında gerçekleşti. Hareketlilik faaliyetine her okuldan 3'er öğretmen katılmıştır. Her katılımcı LTT'de aktif rol aldı. Toplantının dili İngilizce idi. LTT 5 gün sürdü.
Faaliyet içeriği ve metodolojisi:
1. Gün: Hazırlık ve değerlendirme
- Karşılama ve koordinasyon toplantısı, projedeki okulların tanıtılması, görev ve sorumlulukların paylaşımı, sözleşmelerin düzenlenmesi.
- Projede okulların bulunduğu ülkelerin eğitim sistemi, akran zorbalığı ile ilgili mevzuat çalışmaları, akran zorbalığı ile mücadelede ev sahibi okulun yaptığı çalışmalar, başarı hikayeleri.
- Her okulun akran zorbalığı konusunda öğrencileriyle yaptığı anketlerin değerlendirilmesi
- LTT'den sonra şehir oryantasyon gezisi.
2. Gün: Teorik eğitim
- Zorbalığın tanımı, zorba öğrencinin özellikleri,
- Zorba öğrenciyi zorbalığa iten bireysel ve ailevi nedenler
- Okul Nedenleri
- LTT sonrası kültürel faaliyetler
3. Gün: Teorik eğitim
- Zorbalığa maruz kalan (mağdur) öğrencilerin özellikleri
- Zorbalığın mağdur öğrenci üzerindeki olumsuz (akademik, zihinsel ve davranışsal) etkileri
- LTT sonrası kültürel faaliyetler
4. Gün: Pratik eğitim
- Katılımcı öğretmenler grup çalışmaları, ortak etkinlikler ve yüz yüze görüşmeler yoluyla pedagojik çalışmalar yapacak ve iyi uygulamaların değişimini sağlayacaktır. Bu içerikte;
a. Zorba öğrencileri zorbalığa iten birey, aile ve okul nedenlerini ortadan kaldıracak stratejiler geliştirmek,
B. Zorbalığın mağdur öğrenci üzerindeki olumsuz etkilerini ortadan kaldırmak için stratejiler geliştirin.
- LTT sonrası kültürel faaliyetler
5. Gün: İş Gölgeleme
- Yenice ilçesinde başka bir okula teknik geziler düzenlenecek ve bu okulda akran zorbalığı ile mücadele için yerinde incelemeler yapılacak ve başarı hikayeleri dinlenecek.
- LTT değerlendirme çalışmaları,
- Proje logosu, web sayfası, facebook sayfası ve ortak sözlüğün değerlendirilmesi, bir sonraki toplantının tartışılması.
- Veda yemeği
Katılımcılar için beklenen sonuçlar aşağıdaki bölümde verilmiştir. Kurumsal düzeyde beklenen sonuçlar şunlardır:
- Projedeki okullar, akran zorbalığını önlemeye yönelik yenilikçi metodolojileri ve pedagojik yaklaşımları eğitim sistemlerine aktaracak,
- Okullar arası işbirliği gelişecek,
- Okulların uluslararası tanınırlığı artacak,
- Okulların yabancı dil politikası gelişecektir.
- Okullar proje deneyimlerini kendi faaliyetleri ile bütünleştirecek ve entegrasyonlarını sağlayacaktır. (Erasmus kulübü ve Öğrenim merkezi aracılığıyla)