Çocuk Gelişim ve Eğitimi Tanıtım

Çocuk Gelişim ve Eğitimi Tanıtım

Çağdaş gelişim düzeyine uygun, sektörün beklentilerine göre düzenlenen çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, erken çocukluk öğretmen yardımcısı, özel eğitim öğretmen yardımcısı dalları gelişmelere göre güncellemeye uygun bir yapıda tasarlanmıştır.

21.12.2012 2775

Yaşadığımız yüzyılda ülkelerin iyi yetişmiş, donanımlı, mutlu, sevmeyi bilen, duyarlı, düşünebilen, doğru karar verebilen, ülkesini seven bireylere gereksinimi vardır. Bunun için de sağlıklı ve iyi bir eğitim ortamının oluşturulması gerekmektedir. Eğitimin istenilen düzeye ulaşabilmesi için çevre ve günün koşullarına uygun belirlenen nitelikte program ve plan hazırlanmalıdır.    

 

Günümüzde erken çocukluk eğitiminin yanı sıra özel eğitim kurumlarının hızla yayılması, bu sektörde büyük bir ihtiyaç doğmasına neden olmuştur.

 

Çocuk gelişimi ve eğitimi alanının program geliştirme çalışmaları kapsamına alınması ve bu çerçevede programlarının sektör analizine dayalı olarak modüler esaslı hazırlanması, ülkemiz insanlarının eğitimi açısından çok önemlidir. Bu sektöre ara eleman yetiştiren mesleki ve teknik eğitim sistemine yeni bir anlayış getirecektir.    

 

Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Alanı Programı'nda;

1. Erken çocukluk eğitimi,

2. Özel eğitim dalları yer almaktadır.    

 

Program geliştirme çalışmaları kapsamında, sektör araştırma ve inceleme çalışmaları sonucunda sektörde faaliyet gösteren meslekler saptanmıştır. Sektörde çalışan kişilerin görüş ve önerilerinden yola çıkılarak meslek dalına ait anket soruları hazırlanmış, daha sonra bu anketler yurdun değişik bölgelerinde uygulanarak mesleklere özgü yeterlikler ayrıntılı olarak çıkarılmıştır. Mesleklere ilişkin olarak saptanan bu yeterlikler, öğretim programları ve modüllerin temel dayanağını ve içeriğini oluşturmaktadır.    

 

Çocuk gelişimi ve eğitimi alanının program yapısında sektörün ihtiyaç duyduğu meslek eğitimi esas alınmıştır. Bu mesleklerde faaliyet gösteren bireylerden beklenen nitelikler belirlenerek uygulamalara yönelik modüller planlanmış ve çerçeve program yapısı oluşturulmuştur.    

 

Öğretim programlarının ve modüllerin hazırlanması aşamasında ulusal ve uluslararası ç eşitli araştırmalardan faydalanılmış; meslek elemanlarıyla, sektörel kurum ve kuruluşlarla görüş alışverişi ve iş birliği gerçekleştirilerek program çalışmalarına aktarılmıştır.    

 

Bu doğrultuda çağdaş gelişim düzeyine uygun, sektörün beklentilerine göre düzenlenen çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, erken çocukluk öğretmen yardımcısı, özel eğitim öğretmen yardımcısı dalları gelişmelere göre güncellemeye uygun bir yapıda tasarlanmıştır.